088-7744333

Logo BVT opleiding advies

training Rapporteren Notuleren

57

Kennis moet beklijven

Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.



Algemene inhoud: training Rapporteren Notuleren


In de training Rapporteren en Verslaglegging leert u op heldere wijze rapporten te schrijven. Aantrekkelijke teksten schrijven, die naadloos uiteenzetten wat u uw lezerspubliek wilt melden. Een goed rapport schrijven met heldere opbouw blijkt in de praktijk niet altijd eenvoudig te zijn. In deze zeer praktijkgerichte training leert u in korte tijd uitstekende schriftelijke rapportage en verslaglegging te maken. Na afloop van de training stelt u uw rapporten met meer gemak en mogelijk met meer plezier op dan voorheen. Uw rapporten zijn beduidend minder omvangrijk dan voor de training. Verder weet u waar u met schrijven goed in bent en wat u nog wilt verbeteren.


Onderwerpen


Resultaten

U bent nu in staat in kortere tijd betere schriftelijke rapportage te maken. U schrijft systematisch `van introductie tot conclusie`. Bovendien stelt u rapporten/verslagen zo op, dat het echt wordt gelezen. U kunt uw eigen verslag/rapport kritisch beoordelen op stijl, opzet, schrijven, inhoud, omvang en uw eigen juiste conclusie.


Aansluitend op alle niveaus

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.


Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 2 dagdelen
Uren per training: 4 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Februari 2019
Maart 2019
April 2019
Mei 2019
Juni 2019
Juli 2019
Augustus 2019
September 2019
Oktober 2019
November 2019


Locaties:

Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik). BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..


Een project of traject moet groeien.

BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Rapporteren Notuleren. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)


Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Rapporteren Notuleren. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 2 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..


Alles voor een zichtbare verbeterde verandering

U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.

Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.



  

Referenties Rapporteren Notuleren Aantal deelnemers In-Company
 
deelnemers 
Vianen Kozijntechniek6 deelnemers2 trajecten
Securo Beveiliging11 deelnemers2 trajecten
Food Basics1 deelnemers 
Hitec Power Protection8 deelnemers 
Nationale Nederlanden1 deelnemers 
Boston Scientific Group Plc6 deelnemers2 trajecten
GGD Flevoland11 deelnemers 
Nissan Motor Parts Center7 deelnemers 
Fot1 deelnemers 
ICL Beheer BV6 deelnemers 
Prins Van Oranje7 deelnemers 
G4S Training & Safety B.V.6 deelnemers 
Parkmobile Group BV5 deelnemers2 trajecten
Essent Energie Productie BV1 deelnemers3 trajecten
Ask Dienstencentrum B.V.7 deelnemers 
Groningen Museum8 deelnemers 
Vriesco International Fabrics B.V.6 deelnemers 
Freudenberg BV15 deelnemers 
Parkmobile1 deelnemers41 trajecten
Erfgoedinstelling Julie Postel9 deelnemers2 trajecten
Novulus BV1 deelnemers 
Centrale Huisartsen Dienst Drenthe8 deelnemers 
Helly Hansen6 deelnemers 
Sportvisserij Nederland2 deelnemers 
Mapi Values Netherlands BV 1 deelnemers2 trajecten
Dun & Bradstreet9 deelnemers 
Het Waterlaboratorium N.v.3 deelnemers 
Politie IJsselland8 deelnemers 
Brandweer Zuid-Groningen7 deelnemers 
Rademakers Gieterij BV8 deelnemers5 trajecten
Honk13 deelnemers 
Leijdsman Elektro1 deelnemers 
Incoming Touroperator8 deelnemers 
HTM Wagenparkservice1 deelnemers 
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Rapporteren Notuleren. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Locaties: 450485 Rapporteren Notuleren Effectief en Praktijkgericht.


Blog Nieuws:

Schrijf-Datum: 07-01-2019
U verkoopt hetzelfde product als uw concurrent? Hoe zorgt u er dan voor dat de klant juist naartoe komt? Door net dat beetje extra te bieden. Extra service te geven. U te verplaatsen in uw klant. Dit maakt het verschil. Tijdens deze training komen alle aspecten van klantgericht denken aan de orde. Niet alleen voor u geschikt als u in het bedrijfsleven werkt, maar zeker ook als u werkzaam bent in de non-profit sector. Met name in deze omgeving is het zeer van belang, dat de klant centraal komt te staan. Hoe u dit bereikt? Dat leert u tijdens deze training!

Rapporteren Notuleren Cursus

Notuleren

2.1 Inleiding Syllabi
In de meeste overlegsituaties is het een goed gebruik om het gesprek op een of andere manier vast te leggen, te notuleren. Soms is de afspraak dat ieder naar eigen behoefte aantekeningen maakt, omdat men een gezamenlijk verslag overbodig vindt. Meestal echter willen de deelnemers de beschikking hebben over een verslag dat zij samen beschouwen als de correcte weergave van het overleg. Notulen kunnen verschillende functies hebben: als informatiebron voor deelnemers en niet-deelnemers, geheugensteun, bewijsmateriaal en verder als controlemiddel op de continuïteit van het werk. De functie van de notulen bepaalt de keuze voor de soort notulen: een uitvoerig verslag, een beknopt verslag of een actie- en besluitenlijst. In dit hoofdstuk gaan we daar dieper op in. Vervolgens komen de taken van de notulist aan bod en geven we richtlijnen om het notuleren systematisch aan te pakken. Daarbij laten we het uitvoerig verslag buiten beschouwing.

2.2 Functies van notulen
In de meeste overlegsituaties is het gebruikelijk om vast te leggen wat er is bediscussieerd, besloten en afgesproken. De deelnemers aan de vergadering willen achteraf nog eens nagaan wat er is afgesproken, welke acties er in de komende periode van hen wordt verwacht en wat de uitgangspunten zijn voor een volgende vergadering. Daarnaast kunnen notulen hun nut hebben als bewijsstuk: een vergaderlid kan via de notulen aantonen dat hij een bepaalde uitspraak heeft gedaan of een bepaald standpunt heeft verdedigd.

Notulen kunnen dus de volgende functies hebben:
ze dienen als geheugensteun voor de aanwezige vergaderleden;
ze bieden afwezigen inzicht in wat er is besproken en besloten;
ze bieden aan- en afwezigen aanknopingspunten voor het voorbereiden van de volgende vergadering;
ze vormen het bewijsmateriaal voor het feit dat men bepaalde standpunten en argumenten naar voren heeft gebracht, zowel tegenover de achterban, als tegenover de vergaderleden;
ze maken controle op de continuïteit van het werk mogelijk, doordat iedereen weet welke besluiten zijn genomen en welke afspraken moeten worden nagekomen.

Niet al deze functies zijn altijd even belangrijk. Een parlementsvergadering stelt hoge eisen aan de uitgebreidheid van de notulen, omdat alles wat wordt gezegd later terug te vinden moet zijn. Notulen van een werkoverleg dienen vooral als geheugensteun en actieplan. Als u weet waarvoor u de notulen wilt gebruiken, dan kunt u de vorm van de notulen daarop afstemmen. U kunt beslissen een uitvoerig verslag te maken, een beknopt verslag of alleen een actie- of besluitenlijst.

2.3 Soorten notulen
Er is een aantal mogelijkheden om een overleg schriftelijk vast te leggen. Die mogelijkheden verschillen vooral op het punt van uitgebreidheid van het verslag.

In de praktijk komen we de volgende verslagsoorten tegen:
het uitvoerig verslag, waarin de besprekingen tijdens de vergaderingen op de voet worden gevolgd;
het beknopt verslag, waarin de hoofdlijnen van de discussie met argumenten, besluiten en afspraken terug te vinden zijn;
de besluiten- of actielijst, waarin alleen de uitkomsten van de besprekingen zijn opgenomen.

Er bestaan ook mengvormen. Zo zien we vaak een besluiten- en actielijst toegevoegd aan het uitvoerige en het beknopte verslag. Wanneer kies je voor welke vorm?

2.3.1 Het uitvoerig verslag (`notuleren op naam spreker’)
Verschillende groepen/partijen komen regelmatig bij elkaar om problemen op te lossen, besluiten te nemen of informatie uit te wisselen. Deze vergaderaars vertegenwoordigen verschillende groepen of partijen. Het gaat meestal om vergaderingen van bijvoorbeeld een ondernemingsraad met een directie, een overleg tussen bedrijven die gaan fuseren, enzovoort.

Kenmerkend voor het uitvoerig verslag is dat je erin kunt terugvinden welke spreker welke bijdrage heeft geleverd. Bovendien wordt de discussie chronologisch behandeld. De notulist ordent de informatie dus niet. Zo zullen bijvoorbeeld argumenten voor en tegen een voorstel in dit type notulen door elkaar te lezen zijn, omdat dat nu eenmaal de volgorde was waarin de sprekers de argumentatie hebben gevoerd. Voor deze notuleervorm wordt vooral gekozen als de notulen in een later stadium als bewijsmateriaal moeten fungeren. Bijvoorbeeld bij vergaderingen waarin onderhandelingen worden gevoerd waarover de vergaderleden verantwoording moeten afleggen aan hun achterban. Te denken valt aan een vergadering van de ondernemingsraad. Het is dan belangrijk voor de betrokkenen partijen dat vaststaat welk vergaderlid welk standpunt aanhing en welke argumenten daarvoor zijn aangevoerd.

Deze vorm van verslaglegging heeft nadelen. Zij is erg omslachtig, en u moet er dan ook alleen voor kiezen als dat echt nodig is. Het is een mogelijkheid om voor uitgebreide notulen te kiezen bijvoorbeeld bij agendapunten waarbij principiële of controversiële onderwerpen aan de orde komen. Bij andere punten kan dan worden volstaan met een beknopt verslag. Een voorbeeld van een uitvoerig verslag.


BV&T opleiding & advies

Zoekwoorden Via Searching


Cursus rapporten schrijven Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Cursus rapporten schrijven. MT Kader Trainingen: Rapporteren Notuleren. ZZP of Freelance Vacature voor: training notuleren rapporteren. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingsbureau: training notuleren rapporteren rapporten schrijven. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree of INFO: training notuleren rapporteren rapporten schrijven. Groningen, Utrecht, Amsterdam

Blog Nieuws:


Veel bedrijven maken gebruik of overwegen het aanschaffen van (kostbare) logistieke bedrijfsbrede (integrale) software zoals SAP, BaaN, Exact of Navison. Helaas blijkt dat het rendement van dergelijke pakketten achter blijven bij de verwachting. Gebruikers van het systeem zijn ontevreden en het management haalt onvoldoende stuurinformatie uit het systeem. De kernoorzaak is dat er onvoldoende kennis aanwezig is van de logistieke concepten waar deze pakketten op zijn gebaseerd. Daarnaast is het van belang, dat zowel management als uitvoerenden, de logistieke processen binnen het bedrijf kennen, omdat deze als basis dienen voor de inrichting van het pakket en begrijpen wat het betekent om integraal te denken en te handelen.

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Ook voor u gevonden


training Correspondentie
training Zakelijke Brieven Schrijven
training Vergadertechnieken
training Teksten Redigeren
training Rapporteren Notuleren
cursus Zakelijk Correct Schrijven
cursus Speech schrijven
cursus Zakelijk Nederlands
cursus Notuleren
cursus Basiscursus Nederlands
cursus Effectief Correct Schrijven
cursus Mediatraining
cursus Rapporteren
training Notuleren en Rapporteren
training Zakelijke Correspondentie
training Nederlands De Juiste Spelling
cursus Nederlands voor Buitenlanders NT2
cursus Zakelijk Engels
training Correct Nederlands Schrijven


Spreuk:
Hoe wilt u groeien.

Inspiratie Posters Bekijken?

450 Operationele Bedrijven, 75 trainers en 4 ontwikkelaars