088-7744333

Logo BVT opleiding advies

Cursus Telefonische Ziekmelding

199

Algemene cursus Telefonische Ziekmelding


Elke organisatie heeft te maken met ziekteverzuim. Sinds de invoering is de verantwoordelijkheid voor re-integratie bij werkgever en werknemer komen te liggen. Het accent ligt meer dan voorheen op mogelijkheden van uitgevallen werknemers. De houding van de leidinggevende is van groot belang bij een snelle terugkeer van de werknemer. Een heldere visie op verzuim, gecombineerd met goede gespreksvaardigheden, is dan ook belangrijke bagage voor leidinggevenden en HRM-functionarissen om de verzuimcijfers laag te kunnen houden. BV&T biedt hiervoor de cursus ~Verzuimgesprekken voeren~ aan. De training bestaat uit vier dagdelen, verspreid over twee trainingsdagen. Na korte theoretische inleidingen gaat u met elkaar in gesprek over uw visie en aanpak van verzuim. Het grootste deel van de tijd besteden we aan oefeningen in gespreksvaardigheden. Hierbij gaan we in op verschillende soorten verzuimgesprekken. Eigen ervaringen en praktijksituaties worden gebruikt als oefenmateriaal. Bij de oefeningen wordt zoveel mogelijk gebruik gemaakt van de door de cursisten ingebrachte casustiek.


Onderwerpen



Resultaat


Na de training: 1. Kunnen deelnemers een onderscheid maken tussen wit, grijs en zwart verzuim 2. Hebben zij ideeen hoe zij verzuim kunnen voorkomen (‘voorkomen is beter dan genezen’) 3. Kunnen de deelnemers op vier momenten hun invloed aanwenden om het verzuim terug te dringen 4. Zijn zij in staat door de juiste vragen te stellen en goed te luisteren te achterhalen wat de redenen zijn voor het verzuim 5. Kunnen zij een verzuimgesprek gestructureerd voeren


Altijd één vaste contactpersoon


BV&T houdt van korte lijnen. Daardoor kunt u snel schakelen. Uw vaste contactpersoon begeleidt u en uw organisatie bij en tijdens het hele traject. Cursus Telefonische Ziekmelding. Het voortraject tot opstart, de tussenevaluatie en eindevaluatie. Samen met u en de trainer is dit een hele sterke bewezen driehoek. De contactpersoon is uw eerste aanspreekpunt voor al uw vragen en cursussen.


Wat is IN-Company


Met onze in-company trainingen kunt u onderdelen van uw organisatie of groepen medewerkers tezamen een traject Telefonische Ziekmelding aanbieden. Iedereen leert daardoor hetzelfde en het effect in uw organisatie is direct merkbaar. Onze in-company cursussen zijn perfect toegesneden op herkenbare werksituaties en problemen. Ons aanbod is modulair opgezet. Elke module van één dagdeel vormt een afgerond geheel en kan zelfstandig worden gevolgd.


Planning Telefonische Ziekmelding;


Aantal bijeenkomsten: 4
Het aantal uren 4 per sessie (studiebijeenkomst)
Prijsopgave deze kunt u vinden in de Prijs INFO, u ontvangt deze direct na aanvraag.
Gebruik hiervoor de naast liggende button. Klik hier..


Elke cursus moet goed aansluiten

De modulen van ons totale aanbod sluiten goed op elkaar aan zonder dat er sprake van overlap is. Afhankelijk van wat u beoogt kunt u voor één cursussdag kiezen of voor een op uw situatie toegesneden traject bestaande uit meerdere modulen. De modulen zijn sterk toepassingsgericht ook voor cursus Telefonische Ziekmelding. Theorie wordt afgewisseld met oefeningen en rollenspellen. Bijkomend voordeel van onze in-company trajecten is, dat u zelf de locatie kiest en regelt en dat u zelf de groep samenstelt. Wij komen naar uw locatie, zodat u een minimum aan reistijd en reiskosten kwijt bent. Per traject geldt een adviesgrootte van 8 deelnemers. Voor workshops geldt een adviesgrootte van 12 deelnemers. Meer informatie..



  

Advies voor Telefonische Ziekmelding


Cursussen moeten aansluiten op uw werkzaamheden en gericht zijn op uw dagelijksepraktijk, werkervaring en kennisniveau. U wilt per slot van rekening het geleerde meteen aan de slag. Daarin kent BV& drie niveau's: De Starter, Meer ervaren en Professionals. Voor starters zijn de cursussen zoveel mogelijk opgebouwd via logische leerlijnen. Voor de meer ervaren deelnemers bieden wij verdiepingen op de onderwerpen aan. Voor de professionals staat de affectiviteit voorop, toepassingen en het geleerde combineren met de dagelijkse gang van zaken. Wilt u meer weten, deze theorie is omschreven in de theorie van Kolb en Bloom. Voor vragen of advies kunt u ons altijd bellen of vul op deze pagina een formulier in. Wenst u een prijsopgave deze kunt u vinden in onder de knop Prijs INFO Klik hier..


Advies, ook voor u gevonden


training Klantgericht Denken en Handelen
cursus Presentatie Technieken
training Verkoper Communicatie
training Zakelijke Brieven Schrijven
training Interview Technieken
training Communicatievaardigheden
training Effectief Communicatie
cursus Conflicthantering
training Presentatie voor Groepen
training Assertiviteit en Assertief
training Balie en Receptie Medewerker
training Vergadertechnieken
training Soepel en effectief
Training Nederlands schrijven voor
Training OR Ondernemingsraad
training Creatief Denken Brainstormen
training Onderhandelingstechniek
training Informatiestromen -
training Feedback Geven en Ontvangen
training Effectieve Telefoon Verkoop
training Telefoon- en Receptiemedewerker
training Nieuwe Medewerker Inwerken
cursus Verzuimgesprekken
Cursus Adviesvaardigheden
training DiSC Training met ONLINE DiSC
training Teambuilding met de juiste
training Feedback Middenkader

Bedrijf/organisatie/instelling Aantal deelnemers In-Company
 
Chevron Exploration And Production Netherlands1 deelnemers 
Philips Nederland15 deelnemers 
De Kromhout Kazerne1 deelnemers 
Vriesco International Fabrics B.V.6 deelnemers 
B.v. Bouwbedrijf OSDO5 deelnemers 
De Fabrique5 deelnemers 
Sign O` The Times B.V.6 deelnemers 
ENCI12 deelnemers6 trajecten
Heinz Kraft1 deelnemers2 trajecten
Bohnenkamp Benelux B.V.7 deelnemers 
Adri En Zoon B.V.8 deelnemers 
RAI1 deelnemers 
Fortapak Bv Nijmegen1 deelnemers2 trajecten
Woningstichting Eigen Haard5 deelnemers 
Kliniek Amsterdamse Tandartsen1 deelnemers 
G & P Afbouw BV 1 deelnemers 
Bonarius Bedrijven20 deelnemers 
Skyworks BV3 deelnemers 
VGGM (GGD Arnhem)12 deelnemers 
De Koning Interieur6 deelnemers 
Trabajo2 deelnemers 
Javo BV11 deelnemers 
Nestle Waters Direct B.V.1 deelnemers2 trajecten
Carpenter B.V.4 deelnemers 
Kortho1 deelnemers 
 
En nog veel meer.....    
 
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. van MKB 1 persoon tot ..... informeer
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Verzuimgesprekken. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Overige Informatie


Schrijf-Datum: 03-02-2020
ziek zijn, iedereen kan het overkomen. in eerste instantie is dat natuurlijk vervelend voor de persoon zelf, maar als bedrijf merkt u ook de gevolgen van ziekteverzuim. u merkt een verhoging van de werkdruk met als gevolg een hoge kostenpost. hoe kunt u hier invloed op uitoefenen? en wat staat u te doen als het ziekteverzuim arbeidsverzuim blijkt te zijn? heeft u ook dit soort vragen? dan is deze workshop uitstekend geschikt voor u. bv&t helpt u graag met het verzuimbeleid van uw bedrijf naar een hoger niveau te brengen. Onderdeel van Verzuimgesprekken



Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training Telefonische Ziekmelding Nederland Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass Telefonische Ziekmelding. MT Kader Trainingen: Verzuimgesprekken. ZZP of Freelance Vacature voor: cursus verzuim management. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Nederland IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: cursus verzuim management Telefonische Ziekmelding. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen cursus verzuim management Telefonische Ziekmelding. Nederland

Blog Nieuws:

hoe creeert u op een natuurlijke en prettige manier draagvlak voor uw ideeen? hoe zorgt u voor een goede relatie in de samenwerking, zodat persoonlijke, afdelings- en organisatiedoelen worden gehaald? aan uw gedrevenheid ligt het niet. u weet wat u wilt. toch kan het soms lastig zijn mensen mee te krijgen. hoe wordt ~ja~ zeggen nu ook daadwerkelijk ~ja~ doen? in deze inspirerende workshop staat u als leidinggevende centraal. u vergroot uw persoonlijke invloed en leert uw omgeving te inspireren en te motiveren.

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Spreuk:
Stoot je hoofd niet tegen de wolken.

Inspiratie Spreuken Inzien?

Met vriendelijke groet,
Ingrid Boerman
Accountmanager Telefonische Ziekmelding