088-7744333

Logo BVT opleiding advies

cursus Mediatraining

159

Kennis moet beklijven

Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.



Algemene inhoud: cursus Mediatraining


Hoe gaat u professioneel om met de media en de pers? Wat zegt u tegen journalisten die om een deskundige uitleg vragen? Hoe brengt u uw boodschap doeltreffend over? Een journalist is op zoek naar een deskundige en iemand die het vlot kan uitleggen. Met andere woorden, expertise op zich volstaat niet. Een saaie spreker kan in de krant nog in een boeiend stuk gevat worden, op televisie lukt dit niet. Hoe komen we tot een boeiend interview, waar alle partijen een goed gevoel aan overhouden? Daar draait het om in deze cursus.


Onderwerpen


Resultaten

Na deze mediatraining bent u in staat om goede interviews te geven of af te nemen (afhankelijk van uw vraagstelling kiezen we voor toepassingsmodule interviews geven of interviews afnemen), waarin uw doel duidelijk naar voren komen. Daarnaast bent u prima in staat om adequaat om te gaan met onverwachte en/of ongeplande interviews en mediavragen.


Aansluitend op alle niveaus

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.


Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 3 dagdelen
Uren per training: 3 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Juni 2019
Juli 2019
Augustus 2019
September 2019
Oktober 2019
November 2019
December 2019
Januari 2020
Februari 2020
Maart 2020


Locaties:

Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik). BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..


Een project of traject moet groeien.

BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Mediatraining. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)


Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Mediatraining. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 3 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..


Alles voor een zichtbare verbeterde verandering

U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.

Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.



  

Referenties Mediatraining Aantal deelnemers In-Company
 
ADC Performance Improvement100 deelnemers 
ARCADIS NV1 deelnemers2 trajecten
Plus 100 BV4 deelnemers 
Hasbro BV6 deelnemers 
Bal Seal Engineering Europe BV2 deelnemers 
Crematoria Twente5 deelnemers 
Royal Canin Nederland BV3 deelnemers 
Aquacentrum4 deelnemers 
STAR Power People1 deelnemers2 trajecten
Ashland Services B.V.1 deelnemers 
TNT Express7 deelnemers2 trajecten
Wecovi BV2 deelnemers5 trajecten
Intrasurance B.V.6 deelnemers 
Bel Leerdammer Bv7 deelnemers14 trajecten
OFICHEM1 deelnemers2 trajecten
Pieralisi Benelux BV1 deelnemers 
Fortapak Bv Nijmegen1 deelnemers2 trajecten
VHP Security Paper10 deelnemers 
Snowworld Zoetermeer8 deelnemers 
Denka International B.V.10 deelnemers 
Dutchview6 deelnemers 
Imtech Traffic & Infra4 deelnemers 
De Meeuw10 deelnemers 
Binnenlandse Zaken En Koninkrijksrelaties1 deelnemers 
Holland Casino6 deelnemers5 trajecten
Schavemaker Transport BV9 deelnemers 
FBP Holding BV.12 deelnemers 
Zuiderhuis Isidorus Mengvoeders8 deelnemers 
Nvt.1 deelnemers 
LGH Hijsmaterieel B.V.1 deelnemers 
Hollander Techniek1 deelnemers22 trajecten
SKVOB Academie8 deelnemers 
NU 916 deelnemers 
Electrotechniek Hollander8 deelnemers 
Gemeente Helmond20 deelnemers 
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Mediatraining. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Locaties: 571949 Mediatraining Effectief en Praktijkgericht.


Blog Nieuws:

Schrijf-Datum: 06-05-2019
Veel organisaties streven naar efficientere processen en werkwijze. Een goed doordacht productieproces met vakmensen is hierbij zeker belangrijk. Het is niet voor niets, dat de aandacht voor vakkrachten in het algemeen sterk is toegenomen. In deze cursus, leert u precies wat de kerntaken zijn van uw werkzaamheden als productie medewerker. Na het volgen van deze cursus werken uw medewerkers met meer zelfvertrouwen binnen uw organisatie.

Mediatraining Cursus
Na deze mediatraining zijn de deelnemers in staat om goede interviews te geven of af te nemen (afhankelijk van uw vraagstelling kiezen we voor toepassingsmodule interviews geven of interviews afnemen), waarin hun doelen duidelijk naar voren komen. Daarnaast zijn de deelnemers prima in staat om adequaat om te gaan met onverwachte en/of ongeplande interviews en mediavragen.

Inhoud Syllabi

1.1.1. Functies van de media
Of je de massamedia nu naar techniek, historie of functie indeelt, samen vullen ze het publieke domein waarin burgers, instituten en allerlei actieve groepen en politici zich begeven. Burgers zijn in hoge mate afhankelijk van deze media. Niet alleen om te weten wat er gebeurt aan de andere zijde van de aardbol, maar ook om volwaardig te kunnen meedoen aan de democratische besluitvorming in eigen stad en land. Bij welk standpunt voel je je thuis? Welke mening ontwikkel je? Daarvoor is behalve nieuws ook de publieke discussie, zoals die in de media wordt gevoerd, van essentieel belang. De tijd dat standpunten voorspelbaar samenhingen met het kerkgenootschap waartoe je ouders behoorden, of met de sociaaleconomische klasse waarin je wieg stond opgesteld, ligt immers ver achter ons. Debat en meningsvorming vullen meer en meer de kolommen, minuten en kilobytes van de media. Naast de confrontaties van opinies, en naast het nieuws uit buitenland over cultuur, sport of economie, herbergen de media een derde functie: overheidsinformatie. Het is dankzij de krant en de tv dat de burger weet wat de minister van plan is. Het is dankzij de lokale weekbode dat de burger weet waar de wethouder nieuwe stoplichten wil plaatsen.

1.1.2. Medialogica
Om zo effectief mogelijk met de media om te gaan moeten we, zeker nu het medialandschap zo turbulent is, nog een stap dieper de keuken van de nieuwsredacties in, speurend naar de logica die daar gebruikt wordt en naar de motieven die journalisten hanteren om al dan niet iets te doen met ons persbericht. We lieten in de vorige paragraaf al de term `medialogica' vallen, de logica die het handelen van journalisten in toenemende mate aanstuurt. Dit houdt in dat eigenschappen van de media zelf van grote invloed zijn op de vorm waarin het nieuws gebracht wordt, van grotere invloed soms dan de inhoud van het nieuws zelf. Wanneer je aandacht zoekt van media, en dus van journalisten, zul je in het voordeel zijn als je weet in te spelen op kenmerken van deze medialogica.

Kenmerken van medialogica
Snelheid,
framing,
personaliseren,
meutevorming en hype,
kracht van herhaling,
anchorman en interpretators,
burger in beeld,
nieuwswaarde als criterium.

Vooral de kenmerken framing, personaliseren, meutevorming en hype, en de nieuwswaarde als criterium zijn hier voor ons van belang.





BV&T opleiding & advies

Zoekwoorden Via Searching


Cursus mediatraining Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Cursus mediatraining. MT Kader Trainingen: Mediatraining. ZZP of Freelance Vacature voor: cursus media techniek. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingsbureau: cursus media techniek mediatraining. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree of INFO: cursus media techniek mediatraining. Groningen, Utrecht, Amsterdam

Blog Nieuws:


Tegenwoordig besteden steeds minder mensen tijd aan spelling. De spellingscontrole lost het wel op, toch? Dit is echter onjuist. Programma`s zoals Microsoft Word zien vaak niet alle woorden en hierdoor worden er nog steeds veel fouten gemaakt. Samengestelde woorden, zoals sollicitatiegesprek, kunnen volgens de spellingcontrole los van elkaar geschreven worden omdat hij de woorden `sollicitatie` en `gesprek` kent. Ondanks dat hier geen rood streepje onder staat hoort het woord `sollicitatiegesprek` toch echt aan elkaar. Om deze reden is het belangrijk dat wij zelf ook kennis hebben van de spellingregels. Veel taal- en spelfouten schrikken vaak lezers af en dit is zonde. Zij kunnen hierdoor namelijk aan de professionaliteit van het bedrijf twijfelen.

Een goede beheersing van de Nederlandse taal is dus eigenlijk voor iedereen een `must`. U wilt namelijk niet slordig of onprofessioneel overkomen door te veel spel- of taalfouten te maken. Maar hoe zit het nu precies met die nieuwe spelling? Is het `pannekoek` of `pannenkoek`? En is het nou `Zuidhollands` of `Zuid-Hollands`? Na het volgen van deze training hoeft u niet meer te twijfelen. In deze training worden de basisregels weer doorgenomen en krijgt u antwoord op al uw vragen inzake spelling. U leert om weer volgens de juiste regels te corresponderen.

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Ook voor u gevonden


training Correspondentie
training Zakelijke Brieven Schrijven
training Vergadertechnieken
training Teksten Redigeren
training Rapporteren Notuleren
cursus Correct Schrijven Zakelijk
cursus Speech schrijven
cursus Zakelijk Nederlands
cursus Notuleren
cursus Basiscursus Nederlands
cursus Effectief Foutloos Nederlands
cursus Mediatraining
cursus Rapporteren
training Notuleren en Rapporteren
training Zakelijke Correspondentie
training Nederlands De Juiste Spelling
cursus Nederlands voor Buitenlanders NT2
cursus Zakelijk Engels
training Correct Nederlands Schrijven


Spreuk:
Wij trainen, coachen om uw performance te verbeteren

Inspiratie Posters Bekijken?

450 Operationele Bedrijven, 75 trainers en 4 ontwikkelaars