Bij deze praktijktrainigen werken we altijd vanuit een didactisch oogpunt als ook contextuele visie, waarbij de begeleider de leerling of medewerker benadert in zijn context zonder randvoorwaarden.
De eigen persoonlijke ontwikkeling van de cursist in relatie met zijn professionele ontwikkeling is een belangrijk leerpunt.Deze training stelt de ervaren leer-werkbegeleider in staat om nieuwe leerlingen of medewerker optimaal te begeleiden in hun werk. Met de bestaande soms jarenlange praktijkervaring als onderlegger biedt deze training mogelijkheden om de bestaande competenties te onderhouden of uit te breiden. Op die manier wordt het mogelijk het begeleidingsproces van de medewerker optimaal vorm te geven. Het interactieve karakter van de training geeft volop ruimte voor het uitwisselen van ervaringen met collega`s uit het werkveld.
In deze doelgerichte en slagvaardige training kijken we graag mee waar de competenties en vaardigheden in de training komen te liggen. De interactie en didactische sturing staan voorop. De aankomende coach heeft naar ons idee al veel kennis in eigen huis. Deze kennis gaan wij borgen. De andere tools kunnen hierin bijdragen, waardoor de effectiviteit gegarandeerd wordt. Na het volgen van deze training is het geven van instructies en het omgaan met de specifieke vragen u duidelijk geworden. U leert ook de richtlijnen kennen, waarin mensen zich manifesteren. U kent het leerpatroon van uw kandidaat of medewerkers. U leert vanuit een praktisch gerichte benadering. De begeleider geeft veel instructies en praktijkvoorbeelden.