088-7744333

Logo BVT opleiding advies

training Teambuilding met de juiste communicatie

272

Kennis moet beklijven

Welke vraag u ook hebt, gericht op ontwikkeling van mensen, wij geven u net even deze effectievere stap naar een passende training. Of het nu één op één of een groepsverband is, de trainingen van BV&T worden aan de hand van uw dagelijkse werk met de grootste zorg samengesteld. U traint met de juiste begeleiding en tijdspad. Naast de training kunt u altijd voor vragen terecht bij uw trainer.



Algemene inhoud: training Teambuilding met de juiste communicatie


Een training gericht op teamontwikkeling bij nieuwe/ineffectieve teams en teamconflicten. Er kunnen bij de kleinste misverstanden al conflicten ontstaan. Wanneer deze conflicten niet op de juiste manier worden opgelost kan dit problemen opleven op de werkvloer. Men weet niet hoe hij/zij kritiek moet leveren, en de ontvanger krijgt ineens opmerkingen naar zich toe waarvan ruzies kunnen ontstaan. Door deze training zal de samenwerking verbetert worden, en leren mensen hoe ze met verschillende soorten persoonlijkheden moeten omgaan.


Onderwerpen


Resultaten

Wanneer u deze cursus Teamconflicten Vermijden heeft gevolgd staat u steviger in uw schoenen en kunt u een afgewogen keuze maken. Conflicthantering is in veel situaties inzetbaar of het nu gaat om een opgelopen meningsverschil, een ruzie of een groter arbeidsconflict. Het maakt niet uit om welke persoon het gaat: een leidinggevende, een "ondergeschikte" of een andere collega. Dat betekent niet, dat het nodig is bij ieder meningsverschil een beroep te doen op u als conflictbeheerder. Deze training biedt vooral een oplossing in die situaties, waarin betrokkenen niet meer goed in staat zijn het probleem samen te bespreken (als de communicatie verstoord is). BV&T biedt resultaatgerichte cursussen aan met als doel positieve verandering. We ondersteunen u met de juiste afstemming van deze cursus Conflicthantering. Door tijdens de cursus de deelnemers voortdurend te spiegelen, te observeren en gevraagd van feedback te voorzien. Hierbij krijgen de deelnemers meer inzicht in hun eigen gedrag.


Aansluitend op alle niveaus

Iedereen leert anders en niet iedereen heeft hetzelfde leerniveau. BV&T trainers weten exact in te gaan op de leervraag van de individuele deelnemer. Zij weten pedagogisch exact wat elke cursist nodig heeft. Ons sterke punt is het toepassen van de Bloom Taxonomie en Kolb Theorie. Voordat een traject start, brengen wij door middel van persoonlijke doelstellingen de verwachting in kaart. Op deze wijze weten wij goed hoe wij de kennis moeten overbrengen.


Effectieve kennisopname

Om voldoende individuele spreek en oefentijd t.o.v. de praktijk te hebben bestaan de trainingsgroepen bij voorkeur uit 2 - 10 deelnemers. Maar wij verzorgen ook 1 op 1 trajecten (coaching). BV&T streeft naar maximale kennisopname. Dit bereiken wij mede door onze bevoegde docenten die hun vak verstaan. Wenst u persoonlijk contact met betrekking tot uw aanvraag?



IN-Company / Planning / Investering

IN-Company: IN-Company of Inhouse betekent dat wij naar u toe komen.
Dit bespaard op tijd en reiskosten.
Tevens zitten wij met de training bij de praktijk!
 
Trainingsmomenten: 1 dagdelen
Uren per training: 6 uren per dagdeel
Prijs / Investering: Prijsopgave deze kunt u via Prijs INFO aanvragen.
Omdat geen IN-Company Training hetzelfde is.


Incompany startdatums

* Uw gewenst begindatum *
Mei 2024
Juni 2024
Juli 2024
Augustus 2024
September 2024
Oktober 2024
November 2024
December 2024
Januari 2025
Februari 2025


Locaties:

Waar wonen BV&T trainers. klik hier. BV&T werkt met 75 vaste trainers!


NL:: Wij zijn een in-company opleider, wij komen altijd naar uw organisatie. U bepaard op reistijd en dervingskosten van uw personeel, uw voordeel en ook nog eens duurzaam (modern woord, minder brandstof verbruik). BV&T is tevens de nummer 1 in-company opleider voor werkend Nederland al vanaf 2001. Wenst u een vrijblijvende offerte? Dan kunt u deze hier aanvragen Klik hier..


Een project of traject moet groeien.

BV&T kiest zorgvuldig het lesmateriaal welke nodig is voor een optimale praktijkgerichte training. Voor de juiste aansluiting en het beste resultaat hebben wij een optimaal doelstellingsformulier ontwikkeld. Afhankelijk van uw vraagstuk, werken wij nauw samen met u als opdrachtgever. Alleen zo kunnen wij tot het beste resultaat komen voor de training Teambuilding met de juiste communicatie. U heeft immers kennis van uw medewerkers en de organisatie, wij zijn de professionals in het ontwikkelen van de les en lesstof. (syllabi)


Hoe behalen wij uw einddoel

Onze trajecten passen we zoveel mogelijk aan op uw doelstelling. We nemen de tijd voor een gedegen voorbereiding (intake en bepaling van uw doelstelling) waarbij we altijd persoonlijk contact met u hebben. Vervolgens voeren we onze trajectopbouw volgens afspraak uit. Dit betekent dat het resultaat ons uitgangspunt wordt en dat aan al uw verwachtingen wordt voldaan. Daartoe gebruiken wij deugdelijke materialen en zetten wij goed getraind, herkenbaar personeel in. Onze docent of trainer ziet er tijdens uw traject op toe dat de kennis welke moet worden overgebracht (beklijven) in de praktijk zijn uitwerking gaat krijgen. Onze slogan: "effectief met perspectief"


Visie

Mensen op basis van eigen competenties in beweging te brengen door op maat gesneden ontwikkeltraject aan te bieden. Tevens forwarding op het functioneringsgesprek. Door een breed pakket van diensten en producten is BV&T in staat mensen te bewegen en ruime kansen te bieden.


Doelstelling

Uw doelstelling staat central in deze cursus Teambuilding met de juiste communicatie. Tijdens de intake (telefonisch of bezoek) worden uw leerdoelen besproken. Jullie inventariseren intensief wat het leerprogramma moet bevatten. In gemiddeld 1 bijeenkomsten gaat u op de werkplek concreet aan de slag met het bereiken van uw persoonlijke leerdoelen. U verbetert uw vaardigheden door veel te oefenen met cases en situaties uit uw eigen praktijk. De trainer begeleid en ondersteunt u hierbij en geeft gerichte feedback en praktische tips waar u echt iets aan hebt. Jullie stellen samen een persoonlijk leerplan op om ook na deze cursus uw doelen daadwerkelijk in de praktijk om te zetten. Maatwerk van BV&T of Verder Zoeken..


Alles voor een zichtbare verbeterde verandering

U wenst vooruit te gaan, met uw team, medewerkers en uw organisatie. Wij hebben de specialiteit in huis met onze professionals om deze slag te maken. Wij verdiepen ons in uw vraagstuk, kijken met u mee naar blinde vlekken en geven daarbij ons advies. Hiermee brengen wij teams en hele afdelingen naar een hoger plan.

Echter soms is er voor daadwerkelijke en blijvende verandering meer nodig. Dan kunnen wij spreken van coaching of begeleiding. Dit doen wij meestal op het niveau van managers en HR. Op die manier creëren wij samen de meest krachtige leeromgeving voor uw medewerkers en behalen wij samen het beste resultaat uit uw team, afdeling en organisatie.



  

Referenties Teambuilding met de juiste communicatie Aantal deelnemers In-Company
 
Pieter Smit1 deelnemers 
Zehnder Group Ned.1 deelnemers2 trajecten
deelnemers4 trajecten
Ventolines B.V.4 deelnemers2 trajecten
Groninger Archieven3 deelnemers 
KOAC-NPC7 deelnemers 
N.v.t1 deelnemers 
MDT Friesland15 deelnemers 
Scholengemeenschap Panta Rhei4 deelnemers 
Bottom Line6 deelnemers 
Euro Planit Hoogeveen13 deelnemers 
Zurich Global Corporate Benelux 4 deelnemers 
Acto Informatisering B.V.11 deelnemers2 trajecten
Talent4werk7 deelnemers 
Chevron Exploration And Production Netherlands1 deelnemers 
Iron Mountain Nederland9 deelnemers5 trajecten
De Groot & Visser BV3 deelnemers 
VideoJet6 deelnemers 
Vion Boxtel B.V. deelnemers4 trajecten
Schouten Facility8 deelnemers3 trajecten
Eskadee1 deelnemers 
Thermobile Industries Holding B.V.3 deelnemers 
IXON Cloud11 deelnemers 
Packgroup BV1 deelnemers 
Ballast Nedam Infra8 deelnemers 
Stichting Elckerlyc20 deelnemers 
Prins Van Oranje7 deelnemers 
VTS-PN1 deelnemers 
Dumaco Montfoort B.V.3 deelnemers 
It Fryske Gea8 deelnemers4 trajecten
Groninger Museum1 deelnemers4 trajecten
UVW Scholingsbureau1 deelnemers 
Natural Talent7 deelnemers 
Geen1 deelnemers12 trajecten
Denka International B.V.10 deelnemers 
En nog veel meer.....    
     
BV&T verzorgt > 200 trajecten per jaar. 450 Referenties Contact
    088-7744333



Persoonlijke feedback via evaluaties:

K. Dopmeijer (Scania Zwolle)

Voor een grote andere grote productiefabriek, heeft BV&T een training ontwikkeld ter bevordering van de Teambuilding met de juiste communicatie. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Enerverend, Actief, Verrassend, Energie
  • De training biedt veel variatie in aanbod waardoor ieder zijn eigen manier kan ontwikkelen/versterken
  • De trainers zijn actief en enthousiast aanwezig
  • Cijfer 8.9
  • Leerzaam, 'Alles is een keuze', Inzicht
  • Ik ben mij bewust geworden van mijn keuzes die ik maak in een gesprek of in contact. Leren kijken naar wat er onder mijn woede zit
  • De kwaliteit van de oefeningen zijn boven verwachting goed!
  • Cijfer 9.5

M. Klaassens (Pro Persona)

Voor een grote zorginstelling, Pro Persona, heeft BV&T een training ontwikkeld voor de professionalisering van HR. Dit is was een aantal deelnemers van de training met ons deelt erover:

  • Noodzaak tot reflectie, Focus, Niet-Oordelend, Laagdrempelig
  • De onzekerheid en angst om jezelf te laten zien wordt aangepakt en ondersteund met tools om vanaf nu andere stappen te zetten
  • Op prettige manier geconfronteerd en gestimuleerd om dingen anders aan te pakken
  • Cijfer 8,8
  • Opbouwend, meer Verbinding, Waardevol, Leerzaam
  • Door meer openheid te tonen kom je als team en professional veel meer in contact met elkaar
  • De integere houding van de trainers heeft er voor gezorgd dat iedereen zich veilig voelde om zich open te stellen
  • Cijfer 9.3

P. van Genderen (Bel Leerdammer)

De 10-daagse training is ontwikkeld en wordt begeleid door Marielle Molenaar van BV&T Een aantal steekwoorden die deelnemers van de training hierover met ons delen:

  • Leerzaam, Mooi, Heftig, Intiem, Verrast
  • Veel geleerd over mijn eigen houding en hoe belangrijk het is om echt te luisteren
  • De verdeling tussen theorie en zelf ervaren zijn goed in balans
  • Cijfer 9
  • Diepgaand, Connected, Echt, Relativerend
  • Geleerd hoe ik op een empatische manier mijn mening kan ventileren en dus niet bot/te hard over te komen
  • Mijn verwachtingen van de training zijn zeker overtroffen
  • Cijfer 8,5

Locaties: 1960481 Teambuilding met de juiste communicatie Effectief en Praktijkgericht.


Blog Nieuws:

Schrijf-Datum: 08-04-2024
Organisaties moeten steeds beter en steeds sneller inspelen op veranderingen terwijl ze kosten laag moeten houden. Dit uiteraard natuurlijk om de concurrentie voor te blijven en de kosten intern op pijl te houden. LEAN en Six Sigma zorgen ervoor dat organisaties sneller kunnen inspelen op een veranderende markt en de kosten laag houden.
De LEAN Six Sigma Black Belt is in staat problemen op te lossen, besparingen te realiseren en de mensen te betrekken. De LEAN Six Sigma Black Belt kan hoge kostenbesparingen realiseren terwijl de kwaliteit omhoog gaan. Organisaties die werken met LEAN Six Sigma realiseren snel kosten besparingen van minimaal 15%. De LEAN Six Sigma Black Belt is de projectmanager van deze veranderingen. De LEAN Six Sigma Black Belt combineert het beste van zowel LEAN als Six Sigma.

Teambuilding met de juiste communicatie Cursus
Coachen en Teambuilding

-What gets measured and reviewed, gets done-

Coachingsvaardigheden vormen de basis van performance management. Deze vaardigheden worden dagelijks gebruikt tijdens het werk terwijl er bij het stellen van doelen en het evalueren vaak sprake is van momenten.

Coachen / opvolgen is gericht op het signaleren en oplossen van knelpunten in de taakuitvoering van de medewerker. Om die knelpunten op een effectieve en motiverende wijze op te lossen wordt gebruik gemaakt van de coachingsmethodiek. Coaching is derhalve een fundamenteel onderdeel / attitude in de twee fase (just D.O.E. it) van het performance management model.

Achtereenvolgens besteden we aandacht aan:
vijf fasen in het coachingsproces te weten:

bewustzijn en verantwoordelijkheid
toekomstbeeld
realiteitstoetsing
opties
acties
de rol als coach
verbetering van de effectiviteit via coaching en begeleiding
het geven van feedback
het creeren van een ondersteunend klimaat

De essentie van coachen
Essentieel bij coaching is zelfsturing. De medewerker moet zelf verantwoordelijkheid nemen voor hetgeen hij doet en niet iets doen omdat een ander het zegt. In het coachingsproces worden vijf fasen onderscheiden:
bewustzijn en verantwoordelijkheid
doel (toekomstbeeld)
realiteit (heden) en realiteitstoetsing
opties
plan (acties)

Schematisch ziet dit er als volgt uit:

Bewustzijn
Iemand dit zich niet bewust is van wat hij doet, kan ook niet reflecteren op zijn handelen. En zonder die reflectie kan hij zijn handelen niet systematisch verbeteren. Het blijft dan trail en error, vooruitgang is afhankelijk van het toeval en kan zo weer tenietgedaan worden. Bewustzijn wordt ontwikkeld door vragen te stellen. Een manager die een medewerker coacht kan, om bewustzijn te ontwikkelen, de volgende vragen stellen:

vind je deze klus leuk?
welke kwaliteiten kun je erin kwijt?
wat vind je moeilijk
voel je je erbij gespannen of ontspannen?
hoe reageer je op spanning?

Het zijn vragen die om informatie vragen, niet om een oordeel. Waarom vragen zijn in deze fase uit den boze. Zij leiden tot analyse en niet tot waarnemen. Vraagstellingen moeten erop gericht zijn dat de medewerker zich voortdurend afvraagt hoe een en ander in elkaar steekt.

Verantwoordelijkheid
Coaching is erop gericht verantwoordelijkheid bij medewerkers te ontwikkelen. Coaching appelleert aan initiatief en creativiteit en niet aan afhankelijkheid. Dat betekent dat een goede coach bij uitstek iemand is die ook zelf verantwoordelijkheid neemt voor zijn eigen gedrag.

Stap twee van de coach is de medewerker ondersteunen in het nemen van verantwoordelijkheden. Verantwoordelijkheid ontwikkelen bij medewerkers kan je door met hen in gesprek te gaan over de uitdagingen die zij zichzelf willen stellen.

Doel
Het uiteindelijke doel van elke coachende interventie is dat mensen actief de toekomst vormgeven. Het verleden is gepasseerd en onveranderbaar. Bij coaching wordt heel sterk inspiratie ontleend aan een uitdagend beeld van hetgeen we willen creeren, bijvoorbeeld: Wij willen de Randstad van de schoonmaakbranche worden. Vragen die de coach kan stellen:

wat wil je bereiken?
hoe stel je je het eindresultaat concreet voor?
op welk termijn wil je dat gerealiseerd hebben?
welke zijn belangrijke indicatoren om aan af te meten of je dat resultaat bereikt hebt?

Realiteits(toetsing)
Een van de moeilijkste lessen bij coaching is het ontwikkelen van vermogen om de huidige werkelijkheid te herkennen zoals ze is en haar te accepteren zoals ze is. Indien het ideaalbeeld te veel afwijkt van de huidige werkelijkheid moet je voorkomen dat je vervalt in onmacht. Reageren op onmacht is in dit verband een belangrijke vaardigheid voor de coach. Uitingen van onmacht zijn opmerkingen als:

dat kan/mag niet
zo gaat het niet
de directie gaat daar nooit mee akkoord
dat gaat te veel kosten
daar hebben we de tijd niet voor

Een standaardbeweging van de coach is in deze situatie de Wat als aanpak. Stel dat de directie wel akkoord gaat, hoe pakken we het dan aan?.
OptiesBij het bepalen van acties worden eerst enkele alternatieven op een rijtje gezet. De coach kan dit proces ondersteunen door vragen in de trant van:

wat voor mogelijkheden zie je? wat zijn daarvan de voors en tegens? welke alternatieven brengen het eindresultaat het meest dichtbij?
Plan Vervolgens wordt de vraagstelling van de coach gerichter. Niet Wat zou je kunnen doen?, maar: Wat ga je doen?. Dat is een vraagstelling die tot een echt besluit leidt.

De rol als coach
Coachen is in termen van de hoeveelheid te besteden tijd, maar eveneens in termen van de te behalen winst, de belangrijkste van de drie onderdelen van performance management. De voortgangsgesprekken geven de leidinggevende en de medewerker de mogelijkheid om samen naar het bereiken van de kerndoelen toe te werken. Ze bieden mogelijkheden voor directe en onmiddellijke feedback van hetzij de leidinggevende of de medewerker met betrekking tot het functioneren. Als zodanig richten deze besprekingen zich op de individuele bijdrage (hoe) aan de kerndoelen en vormen zij de start van een doorlopende evaluatiefase.

Een eenvoudige drie-staps-benadering kan de leidinggevende hierbij behulpzaam zijn:

bespreek de voortgang;
analyseer het functioneren;
coach en begeleid voor verbetering.
Bespreek de voortgang

De eerste stap is het vergelijken van de feitelijke output met de gewenste, om vast te stellen of er een verschil bestaat en zo ja, welk. Er moet informatie worden verzameld uit geschikte bronnen, zoals: reviews, (uren)budgetten, ervaringen, gebeurtenissen, etc.. Deze informatie moet worden vergeleken met de meetpunten die in de kerndoelstellingen zijn opgenomen. Afhankelijk van de doelen kan het nodig zijn om met andere partijen te praten, bijvoorbeeld klanten (interne en externe) en/of collega's. Het belangrijkste hierbij is dat de informatie feitelijk is. Persoonlijke meningen, gevoelens, speculaties, 'van horen zeggen', etc. moeten worden vermeden. Het doel is het verkrijgen van inzicht in het huidige functioneren aan de hand van (de) duidelijk gedefinieerde doelstellingen en een eventueel 'probleem in het functioneren' in de volgende stappen te gebruiken. Uiteraard is het van belang om de medewerker hier actief te bevragen (Wat heb je gedaan? Wat was het resultaat? Vind je dat voldoende? Wat heb je geleerd? Wat ga je doen om het de volgende keer nog beter te doen?)

Analyseer het functioneren
Als er een verschil is vastgesteld tussen feitelijke output en gewenste output, is de volgende stap voor de medewerker om met de hulp van de leidinggevende de oorzaken voor dit verschil te analyseren.

Deze analyse richt zich daarom vooral op de factoren die bijdragen aan een bevredigende of onbevredigende voortgang op weg naar het bereiken van de kerndoelstellingen. Het is de verantwoordelijkheid van de leidinggevende om de medewerker te helpen deze factoren te identificeren - dit is de coachende rol.


Ook voor Masterclass of Workshops.

Zoekwoorden Via Searching
Training conflict vermijding Groningen, Utrecht, Amsterdam Maatwerk en Praktijkgericht: Masterclass conflict vermijding. MT Kader Trainingen: Teambuilding met de juiste communicatie. ZZP of Freelance Vacature voor: team conflict. Maatwerk door professionsl, kies ook eens voor een masterclass of workshop. Efficiente opleidingen KIES de NUMMER 1 BV&T: Cursussen Groningen, Utrecht, Amsterdam IN-Company Trainingen dan kiest u voor trainingsbureau: team conflict conflict vermijding. Aanrader, kies BV&T. Met Question Degree Online leren E-Learning Online Trainen team conflict conflict vermijding. Groningen, Utrecht, Amsterdam

Blog Nieuws:


Het doel van de sollicitatietraining is een persoon voor te bereiden op het solliciteren naar een nieuwe baan. Een sollicitatietraining kan plaatsvinden in het kader van het vervolg van de loopbaan, bijvoorbeeld als onderdeel van een loopbaan orientatie traject of bij een outplacement procedure. De persoon leert hoe hij zich het beste kan presenteren, zowel schriftelijk als in een gesprek met potentiele werkgevers.

Stel hier uw trainingsvraag?

Wij voorzien u graag van advies.

Vul onderstaande velden zorgvuldig in.




Ook voor u gevonden


training Klantgericht Denken en Handelen
cursus Presentatie Technieken
training Verkoper Communicatie
training Zakelijke Brieven Schrijven
training Interview Technieken
training Communicatievaardigheden
training Basis Effectief Communicatie
cursus Conflicthantering
training Presentatie voor Groepen
training Assertiviteit en Assertief
training Balie en Receptie Medewerker
training Vergadertechnieken
training Soepel en effectief
Training Nederlands schrijven voor
Training OR Ondernemingsraad
training Creatief Denken Brainstormen
training Onderhandelingstechniek
training Informatiestromen -
training Feedback Geven en Ontvangen
training Effectieve Telefoon Verkoop
training Telefoon- en Receptiemedewerker
training Nieuwe Medewerker Inwerken
training Verzuimgesprekken
Cursus Adviesvaardigheden
training DiSC Training met ONLINE DiSC
training Teambuilding met de juiste
training Feedback Middenkader


Spreuk:
Echt respect moet je verdienen.

Inspiratie Posters Bekijken?

450 Operationele Bedrijven, 75 trainers en 4 ontwikkelaars